logo
Vi stärker individens rätt att ta huvudrollen i sitt eget liv. Det gör vi genom att vara ett kommunalt alternativ med hög kvalitet och trygghet. Vi är en inspirationskälla och förebild inom omsorgsområdet.

IT- och fastighetssamordnare till AB SOLOM

AB SOLOM är det kommunala alternativet för vård och omsorg i Sollentuna. Vi har ett brett utbud av tjänster och vi arbetar med såväl barn och ungdomar som vuxna. Vår strävan är att arbeta på ett sådant sätt att våra kunder är mer än nöjda, en fantastisk utmaning som skapar engagemang. Vi ägs av Sollentuna kommun och är först ut i Sverige med att bolagisera den kommunala egenregin inom vård och omsorg i sin helhet. Mer information om AB SOLOM finns på www.solom.se.

Vi söker dig som är nyfiken och gillar att arbeta med teknik och fastigheter!

Som IT- och fastighetssamordnare kommer du att vara spindeln i nätet och arbeta både operativt och administrativt inom IT och Fastighet. Det innebär t. ex. att utfärda e-tjänstekort, beställa och programmera telefoner och surfplattor, kontakt med leverantörer vid renovering eller ombyggnation samt stöd till kollegor vid felanmälan och skadeanmälan. Du har även en del administrativa uppgifter så som att uppdatera processer, rutiner, hantering av leverantörsavtal och leverantörsfakturor. Du arbetar med att dokumentera våra lösningar och en naturlig del i rollen är erfarenhetsöverföring och enklare utbildningar för övriga IT-kontakter och IT- och fastighetstekniker.
 
En del av din uppgift blir att skapa dig en förståelse för verksamheternas processer och rutiner och se hur din roll kan stödja dessa. Det är viktigt att du på ett enkelt och begripligt sätt kan beskriva och implementera processer och rutiner samt följa upp och förbättra dem. Du planerar din arbetsdag och prioriterar dina arbetsuppgifter till stor del på egen hand. Tjänsten innebär ett nära samarbete med våra verksamheter, IT-kontakter och leverantörer. I gruppen ingår IT- och fastighetstekniker, vaktmästare samt IT- och fastighetsstrategen som blir din närmaste chef. 

Kvalifikationer
 
Vi söker dig som har:

  • Teknisk utbildning eller motsvarande kunskaper från relevant arbetslivserfarenhet för tjänsten.
  • Som lägst godkänd gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning.
  • Minst 2 års erfarenhet av liknande arbete.
  • God datorvana. Du känner dig bekväm med att använda Officepaketet och Outlook.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift.

Det är fördel om du har B-körkort.
 
Vi söker dig som är nyfiken, social och driven som person. Bra kommunikationsförmåga och förmåga att ta initiativ är även viktiga egenskaper för tjänsten. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbete och du bidrar till att utveckla, effektivisera och automatisera våra processer, rutiner och tjänster där det är möjligt. Du kan arbeta självständigt såväl som i team och har ett prestigelöst arbetssätt. 

Övrigt

Tjänsten är på 100%, mån-fre. Provanställning kan komma att tillämpas.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet.

Vi erbjuder 

AB SOLOM erbjuder en arbetsplats med engagerade medarbetare, god gemenskap, närvarande ledare samt utvecklingsmöjligheter för alla. Vi erbjuder förmåner som friskvårdsbidrag, Ticket Rikskortet (subventionerad lunch) och tillgång till motionspass och gym.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-06-06. Vi hanterar inkomna ansökningar löpande.

Har du frågor är du välkommen att kontakta IT- och fastighetsstrateg Kim Jämsä tfn 08-128 240 01 och mail kim.jamsa@solom.se

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ansökan